Back

Seat Leon MkII FR (Παρουσίαση ηχοσυστήματος)

Ήρθε η στιγμή να "απολαύσετε" το SEAT LEON MkII FR, ένα από τα τρία καλύτερα ηχητικής ποιότητας αυτοκίνητα στην Ελλάδα! Ο ιδιοκτήτης του είναι ο Νικόλας Ολύμπιος που απολαμβάνει καθημερινά το ηχητικό αποτέλεσμα που υλοποίησε ο Ανδρέας Δραγκιώτης από το ήχος & αυτοκίνητο.

Τα προϊόντα που επιλέχθηκαν μετά από πολύ μελέτη είναι:

Seat Leon MkII FR (interior) McIntosh AlpineΠηγή: Alpine IVA-W505R
Navigation: Alpine PMD-B200P (ενσωματωμένο στην πηγή)
Επεξεργαστής ήχου: Alpine PXA-H900 (F#1 Status)
Ενισχυτές:
McIntosh MC440M (4x50+2x100Wrms@4Ohm)
McIntosh MC431 (4x100Wrms@4Ohm)
Μεγάφωνα:
Seat Leon MkII FR car audio (interior)Tweeters: Hybrid Audio Technologies L1ProSE
Mids: Hybrid Audio Technologies L4SE
Midbass: Hybrid Audio Technologies L8v1
Subwoofer: SEAS Lotus SW300

Ασφαλειοθήκες: Audison (custom)
Καλώδια ρεύματος: Alfatec
Καλώδια σήματος: Rockford Fosgate (custom)
Καλώδια ήχου: Cordial (custom)

Το σύστημα έχει εξαρχής σχεδιαστεί με σκοπό την ορθή ενσωμάτωσή του στο αυτοκίνητο, τόσο λειτουργικά όσο και εμφανισιακά. Όπου ήταν εφικτό, χρησιμοποιήθηκαν εργοστασιακά υλικά από τη SEAT (όπως πχ το πλαίσιο γύρω από την οθόνη στην κεντρική κονσόλα). Η πηγή IVA-W505R της Alpine με την ευανάγνωστη οθόνη ανάλυσης 800*460pixels αποτελεί την καρδιά του συστήματος. Στο ειδικά σχεδιασμένο εσωτερικό της φιλοξενεί το φορητό σύστημα πλοήγησης PMD-B200P της ίδιας εταιρείας εμφανίζοντας τις ενδείξεις στην οθόνη της, ενώ συνεργάζεται και με το εργοστασιακό σύστημα Bluetooth (με χρήση του ειδικού προσαρμογέα της Alpine NVE-K300).

 
  • SEAS subwoofer
  • Hybrid Audio midrange
  • Hybrid Audio midrange (front)
  • Hybrid Audio midrange tweeter
  • Seat Leon MkII FR Fybrid Audio (interior)

Το εμπρός τρίδρομο σύστημα μεγαφώνων αποτελείται από μονάδες της αμερικανικής εταιρείας Hybrid Audio Technologies και είναι μέρος της κορυφαίας σειράς Legatia της εταιρείας. Έγιναν ειδικές κατασκευές στις εμπρός πόρτες ώστε να τοποθετηθούν τα midbass L8v1, συνολικής διαμέτρου 9.1 ιντσών, οι οποίες ωστόσο δεν απέχουν από την εργοστασιακή εμφάνιση. Οι μονάδες mid L4SE και tweeter L1ProSE έχουν τοποθετηθεί σε ειδική κατασκευή στις εμπρός κολώνες, οι οποίες ντύθηκαν επίσης με εργοστασιακά υλικά της Seat. Η διχρωμία (μαύρο/μπεζ) βοηθά αφενός στο κρύψιμο του όγκου του mid και αφετέρου στο σωστό ταίριασμα της κατασκευής στο εσωτερικό του αυτοκινήτου. Οι γρίλιες για τα mid είναι ειδικά κατασκευασμένες για το συγκεκριμένο αυτοκίνητο και αντιγράφουν το σχεδιασμό των tweeter για ομοιογένεια στην εμφάνιση.

Ο επεξεργαστής της Alpine δέχεται ψηφιακά το σήμα από την πηγή μέσω σύνδεσης οπτικού καλωδίου, ενώ χάρη στη σύνδεση AiNet της εταιρείας συγκεκριμένες λειτουργίες του μπορούν να ελεγχθούν μέσω της πηγής. Για τον πλήρη έλεγχο του επεξεργαστή βέβαια είναι απαραίτητο το ογκώδες τηλεχειριστήριο (όταν δε χρησιμοποιείται βρίσκει τη θέση του στη θήκη της κονσόλας) σε συνδυασμό με τη μεγέθους 1DIN οθόνη του η οποία τοποθετήθηκε με ειδική κατασκευή στην πλαφονιέρα πάνω από τον κεντρικό καθρέπτη, χωρίς να εμποδίζει κάποια λειτουργία του αυτοκινήτου. Εναλλακτικά, υπάρχει και σύνδεση USB μέσω της οποίας ο επεξεργαστής μπορεί να ελεγχθεί από PC/Laptop με το ειδικό πρόγραμμα της Alpine.
Χάριν ευκολίας μια προέκταση USB έρχεται μέχρι το εμπρός μέρος του αυτοκινήτου κάτω από το κάθισμα του συνοδηγού, με ειδική φύσα της Neutrik. Δίπλα της βρίσκεται συνδεδεμένο ένα Apple iPod Classic 120GB "φορτωμένο" με μια εκτεταμένη μουσική συλλογή σε lossless format, δηλαδή με ποιότητα cd. Οι λειτουργίες crossover και time allignment, καθώς και οι 31 περιοχές του γραφικού ισοσταθμιστή (ξεχωριστές για εμπρός/πίσω, συν 10 επιπλέον για το sub) αρκούν με το παραπάνω για ένα άρτιο ηχητικό αποτέλεσμα, ενώ χάρη στα 10 συνολικά κανάλια εξόδου, ακόμη ένα ζευγάρι HAT L4 στις πίσω κολώνες χρησιμοποιείται κυρίως για πολυκάναλο μουσικό περιεχόμενο (DTS ή Dolby Digital). Οι κατασκευές στις πίσω κολώνες ακολουθούν φυσικά το ίδιο μοτίβο διχρωμίας με τις μπροστινές, με αποτέλεσμα τα μεγάφωνα να "χάνονται" τελείως και να μη φαίνονται εύκολα στον ανυποψίαστο.

 
  • Seat Leon MkII FR Alpine (interior)
  • Seat Leon MkII FR (interior)
  • Seat Leon MkII FR Dashboard panel (interior)
  • Seat Leon MkII FR fusebox (interior)
  • Seat Leon MkII FR (McIntosh)

Η ενίσχυση προέρχεται από την επίσης αμερικανική McIntosh, η οποία έχει μακρά παράδοση εκπληκτικών συσκευών ήχου, τόσο στον οικιακό χώρο όσο και σε αυτόν του αυτοκινήτου. Οι συγκεκριμένοι ενισχυτές, αν και μεγάλοι σε ηλικία (15-17 ετών) διακρίνονται για τη μουσικότητά τους καθώς και την παροχή ισχύος. Το σύστημα PowerGuard (μια από τις πατέντες της εταιρείας) προφυλάσσει από την παραμόρφωση με σκοπό το σήμα προς τα μεγάφωνα να είναι πάντοτε όσο πιο καθαρό γίνεται. Ο 6κάναλος MC440M (το M προδίδει την ύπαρξη VU-meters στην πρόσοψη του ενισχυτή, τα οποία δείχνουν ανά πάσα στιγμή την έξοδο σε Watts) οδηγεί τα tweeters και τα πίσω μid, ενώ το ζεύγος υψηλής εξόδου (2*100) οδηγεί τα εμπρός mid. Ο δε 4κάναλος MC431 λειτουργεί σε 3-channel mode και οδηγεί τα midbass καθώς και το subwoofer με γεφυρωμένο το ένα ζεύγος καναλιών του.

Το 12 ιντσών sub της Seas (SW300) έχει τοποθετηθεί σε πολυεστερική καμπίνα που έχει πάρει τη θέση της ρεζέρβας, εκμεταλλευόμενη πλήρως το σχήμα του πατώματος. Αποτελεί αναπόσπαστο μέρος της κατασκευής στο χώρο αποσκευών, η οποία είναι σταθερά βιδωμένη σε εργοστασιακά σημεία στήριξης για λόγους ασφαλείας. Στην κατασκευή υπάρχει λευκός φωτισμός δύο σταδιών με led strips, ο οποίος ενεργοποιείται με ασύρματο τηλεχειριστήριο στο ίδιο μπρελόκ που κρατά το κλειδί του αυτοκινήτου. Έτσι φωτίζονται τόσο οι ενισχυτές και ο επεξεργαστής όσο και η ασφαλειοθήκη της Audison. Ή μάλλον ό,τι απέμεινε από αυτή έπειτα από την ειδική επεξεργασία όπου πέρασε, αφήνοντας άθικτα μόνο τα μεταλλικά blocks. Αυτά είναι στερεωμένα πάνω σε ένα βαμμένο (μαύρο matte) plexiglass το οποίο "αιωρείται" μέσα στον ειδικό για αυτό χώρο.

Το κάλυμμα της πίσω κατασκευής είναι κατασκευασμένο από ανθεκτικό mdf και ντυμένο με συνδυασμό γκρι υφάσματος alcantara και μαύρης δερματίνης. 2 ανοίγματα με καπάκια από plexiglass αφήνουν εκτεθειμένο το πάνω τμήμα των ενισχυτών, ενώ το άνοιγμα για τη σωστή "αναπνοή" του subwoofer είναι στο σχήμα του λογότυπου της Hybrid Audio Technologies. Φυσικά κάτω από αυτό υπάρχει γρίλια η οποία προστατεύει το sub. Παράλληλα υπάρχει και ένα ανάγλυφο λογότυπο της Alpine.

 
  • remote control
  • Alpine FI Status (remote control)
  • Seat Leon MkII FR (interior) Door panel
  • Seat Leon MkII FR (interior)
  • Alpine PXA-H900 (F#1 Status)

Φυσικά έχουν γίνει πολλές ακόμη εργασίες, όπως πχ η εκτεταμένη μόνωση στις εμπρός και πίσω πόρτες, το πάτωμα, το χώρο αποσκευών, τους πίσω θόλους φτερών. Οι πλαστικοί θόλοι πάνω από τους τροχούς αφαιρέθηκαν και ντύθηκαν από την αθέατη πλευρά τους με ηχομονωτικό υλικό, βοηθώντας έτσι στη μείωση του θορύβου κύλισης εν τη γενέσει του. Ειδικό υλικό έχει τοποθετηθεί και κάτω από το πίσω κάθισμα. Μια ασφαλειοθήκη 100Α με αυτόματο ρελέ ασφαλείας παίρνει το απαραίτητο ρεύμα από τη μπαταρία της Exide (75Ah). Τόσο τα καλώδια ρεύματος (από την Alfatec, μεγέθους 1/0AWG) όσο και τα σήματος (Monster Cable, κομμένα στα σωστά μήκη και τερματισμένα με βύσματα της ίδιας εταιρείας) και μεγαφώνων (από τη γαλλική Cordial που ειδικεύεται στον επαγγελματικό ήχο) είναι καλυμμένα με Techflex κωδικοποιημένων χρωμάτων (μαύρο για τα ρεύματα, λευκό για τα σήματα, γκρι για τα μεγάφωνα) και θερμοσυστελλόμενη προστασία, ενώ έχουν περάσει από τις εργοστασιακές θέσεις και είναι στερεωμένα ανά τακτά διαστήματα με ειδικές βάσεις. Οι ανεμιστήρες στους ενισχυτές αντικαταστάθηκαν με άλλους εντελώς αθόρυβους ιδίου μεγέθους από την Ebm Papst. Ένας μικρός ενισχυτής της Alpine, τοποθετημένος μέσα στο ταμπλό πίσω από την πηγή, οδηγεί το ζεύγος των εργοστασιακών διαιρούμενων στις πίσω πόρτες. Εκεί δρομολογούνται οι ηχητικές οδηγίες του συστήματος πλοήγησης της Alpine. Η κεραία για τους δορυφόρους έχει τοποθετηθεί αθέατη στο επάνω μέρος του παρμπρίζ για την καλύτερη λήψη.

Εν κατακλείδι, το συγκεκριμένο σύστημα μπορεί να σχεδιάστηκε γύρω από το συγκεκριμένο αυτοκίνητο και με σκοπό την όσο δυνατόν εργοστασιακή εμφάνιση, όμως δεν έγινε καμία έκπτωση στο ηχητικό σετάρισμα, εξ' ου και η 1η θέση που κατέλαβε στον διαγωνισμό sound quality (Master Unlimited) που έγινε στις 4 Μαρτίου στο parking του COSMOS BOWLING στην περιοχή Άγιος Ιωάννης Ρέντης.
Λαμβάνοντας υπόψη τις δυσκολίες που παρουσιάζει το Seat Leon σε όποιον θέλει να φτιάξει ένα ηχοσύστημα απαιτήσεων, αλλά και την a priori ειλημμένη απόφαση ότι δε θα πειραχθεί κανένα δομικό στοιχείο του, ώστε το αυτοκίνητο να μπορεί να επιστρέψει ανά πάσα στιγμή στην απολύτως εργοστασιακή μορφή του.
Ο Ανδρέας Δραγκιώτης κατάφερε να δημιουργήσει ένα ηχοσύστημα που αγγίζει το τέλειο, έχοντας πάρα πολύ καλά στοιχεία που θα μπορούσε άνετα να συναγωνιστεί ένα οικιακό ηχοσύστημα και κυρίως, είναι φτιαγμένο για να χρησιμοποιείται καθημερινά χωρίς συμβιβασμούς η υποχωρήσεις από το χρήστη.

Αν θελήσει κάποιος να νοιώσει αυτή την ηχητική εμπειρία, δεν έχει παρά να έρθει στους επόμενους διαγωνισμούς sound quality.

 
revolution sound Banner Button
AlfaSound Banner Button
ellicon Banner Button
hxoseikona
KIOKASnet banner Button
CADENCE
Intersound Banner Button
 
(C) Car Audio Test - All Rights Reserved
powered by zoglair
page generated in 77ms (20 queries, 9ms)