Back

JBL MS-8 Digital Sound Processor

Ο χώρος ενός αυτοκινήτου δε θα μπορούσε να βρίσκεται πιο μακριά απ' τον χαρακτηρισμό "ιδανικός" για τον ήχο. Περιορισμένος, με ανορθόδοξο σχήμα και μεγάλες γυάλινες και μεταλλικές επιφάνειες.

JBL MS-8 (inside)Όταν οι απαιτήσεις από ένα σύστημα αναπαραγωγής ήχου δεν καλύπτονται από κάτι απλά "καλό", τότε είμαστε αναγκασμένοι να χρησιμοποιήσουμε ψηφιακούς επεξεργαστές ήχου για να βελτιώσουμε τα προβλήματα ακουστικής του χώρου του αυτοκινήτου, να ευθυγραμμίσουμε χρονικά τα ηχεία μας, ώστε να δημιουργήσουμε μουσική σκηνή και να περιορίσουμε το φάσμα που αναπαράγουν τα ηχεία στις συχνότητες που εμείς επιθυμούμε.

Κάποιες πηγές ήχου προσφέρουν τις δυνατότητες αυτές, άλλες προσφέρουν μερικές και άλλες τίποτα από τα παραπάνω. Οι ψηφιακοί επεξεργαστές ήχου, τα λεγόμενα DSP's όπως ο MS-8 της JBL, κερδίζουν ολοένα περισσότερο έδαφος στην "πίτα" της αγοράς του car audio, κάνοντας της εταιρείες να δίνουν περισσότερες επιλογές πλέον στον τομέα αυτό.

25/30 Χαρακτηριστικά

JBL MS-8 (Tools) Η JBL πήγε το θέμα "after market DSP" ένα βήμα πιό μακριά, δίνοντάς του την δυνατότητα να συνδεθεί με εργοστασιακή πηγή ήχου, χωρίς την χρήση προσαρμογέα Hi-Low αλλά μέσω εισόδου Hi-input.
Όλες οι λειτουργίες, Equalizer, Αυτόματο EQ, Time Allignment, x-over, ελέγχονται μέσω ασύρματου τηλεχειριστηρίου και απεικονίζονται σε ένα μικρό display ευδιάκριτης οθόνης με δυνατότητα ρύθμισης Brightness-Contrast.
Επίσης στην συσκευασία υπάρχει ρυθμιζόμενη βάση στήριξης για την προαιρετική τοποθέτησή της καθώς και το καλώδιο σύνδεσης έξι μέτρων που δεν χρειάζεται να είναι μόνιμα συνδεδεμένο στον επεξεργαστή.
Όπως θα δείτε και στα χαρακτηριστικά του, αυτά είναι μόνο μερικά από αυτά που προσφέρει συνολικά ο JBL MS-8, βάρους 2,9Kg και διαστάσεων 29,1x18,6x5,5cm.

JBL MS-8 (Right Side)Εμείς όμως θέλουμε να σταθούμε στην δυνατότητά του να οδηγήσει ο ίδιος τα ηχεία του αυτοκινήτου, χωρίς την χρήση τελικού ενισχυτή. Ο ενσωματωμένος ενισχυτής του MS-8, μπορεί να έχει σχετικά χαμηλή ισχύ, με δυο ολοκληρωμένα εξόδου στο τελικό στάδιο ισχύος, μπορεί όμως να οδηγήσει τα περισσότερα ηχεία της αγοράς χωρίς πρόβλημα, ενώ σίγουρα είναι πιο δυνατός απ' την πλειοψηφία των πηγών ήχου, OEM και after market.

Η λειτουργία της αυτόματης ρύθμισης Time Allignment, ήταν κάτι που κέντρισε το ενδιαφέρον μας από την αρχή. Η διαδικασία είναι πολύ σύντομη και το αποτέλεσμα εντυπωσιακά ακριβές, ακόμα και όταν, κατά την δοκιμή, εξομοιώσαμε μια κάπως ανορθόδοξη θέση οδήγησης και όλα αυτά με την βοήθεια των ακουστικών!
Γενικά το menu του MS-8 είναι αρκετά εύκολο και δεν απαιτεί μεγάλο χρόνο εξοικείωσης. Υπάρχει επιλογή γλώσσας (Αγγλικά, Ισπανικά, Γαλλικά, Πορτογαλικά, Γερμανικά, Ολλανδικά, Ιταλικά, Δανέζικα, Νορβηγικά και Σουηδικά).
Επίσης υπάρχει επιλογή ρύθμισης Delay turn off από 0-2-5sec.

JBL MS-8 (Left Side)Το JBL MS-8 διαθέτει 31 περιοχές EQ με +/- 10dB για κάθε κανάλι, εκτός του Tone control (Bass-Mid-Treble).
Με το υπερπλήρες x-over γίνετε εύκολα η ρύθμιση του ήχου, έχοντας τις επιλογές Full Range (1way), Mid-High (2 way), Low-Mid-High (3 way) με ρύθμιση slope 6/12/18/24dB. Δεν θα μπορούσε να λείπει το Subsonic Filter 20-50Hz με κλίση των 6-12dB.
Θεωρούμε την εικόνα του display κάπως ξεπερασμένη και σίγουρα θα την προτιμούσαμε έγχρωμη και με καλύτερα γραφικά, αλλά αυτό ήταν ένα θέμα προφανώς δευτερεύον για την JBL.
Ουσιαστικά όμως αυτό που θα αποτελέσει κριτήριο για την τοποθέτησή του στο αυτοκίνητο είναι το ηχητικό αποτέλεσμα. Εμείς δοκιμάσαμε το MS-8 και σαν προενισχυτή και σαν ολοκληρωμένο ενισχυτή και σας παραθέτουμε τις εντυπώσεις μας.

74.4/80 Μετρήσεις

JBL MS-8 (RTA Half Power 3dB) JBL MS-8 (RTA Full Power 3dB)Μέγιστη ισχύς εξόδου RMS/12,5V στα κανάλια 1-2

Left/Right Channel = 16,6/16,3
Left/Right Channel = 24,4/23,8

JBL MS-8 (RTA Half Power 1dB) JBL MS-8 (RTA Full Power 1dB)Μέγιστη ισχύς εξόδου RMS/14V στα κανάλια 1-2

Left/Right Channel = 20,6/20,4
Left/Right Channel = 29,9/29,6

240.6/270 Ηχητική Αξιολόγηση σαν DSP

JBL MS-8 (power supply with DSP) Θα ξεκινήσουμε με την αξιολόγησή του σαν DSP-προενισχυτή. Ο JBL MS-8 συμπεριφέρεται όπως αρμόζει σε έναν σοβαρό επεξεργαστή, προϊόν μιας εταιρείας που σέβεται τον εαυτό της. Δεν παρουσιάζει φοβερές αλλοιώσεις του σήματος, αφήνοντας τον ενισχυτή της Sansui να εκδηλώνει τα χαρακτηριστικά του στα ηχεία αναφοράς του Car Audio Test. Δείχνει μεγάλη συμπάθεια σε χαμηλό και μεσοχαμηλό, τα οποία και αναπαράγει με πλούσιο όγκο, ταχύτητα και αληθοφάνεια. Αυτό το τμήμα του φάσματος, μαζί με την καθαρότητα, αποτέλεσαν τα πιο δυνατά σημεία του επεξεργαστή της JBL. Το μπάσο είναι πλούσιο, όσο χρειάζεται απαλό, γεμίζοντας τον χώρο διακριτικά και ευχάριστα.

Οι μεσοχαμηλές είναι ταχύτατες και δυναμικές, πάντα εύκολα διακριτές σε σχέση με τις χαμηλές συχνότητες και με πολύ καλή διαύγεια. Οι μεσαίες συχνότητες αναπαράγονται εξίσου ογκώδεις και ζωντανές, χωρίς να εμφανίζουν φαινόμενα σκληρότητας ή εξάρσεων, μένοντας λίγο πίσω από τις πολύ καλές χαμηλές και μεσοχαμηλές συχνότητες.
JBL MS-8 (Display controller) Οι υψηλές συχνότητες έχουν σωστή ένταση, δεν παρουσιάζουν τονισμούς ή "σφυρίγματα", έχουν αέρα και δυναμική παρουσία, με πολύ καλή ανάλυση. Όλα αυτά έχουν σαν αποτέλεσμα ένα ιδιαίτερα ρεαλιστικό και ζωντανό ηχητικό τοπίο, που ακούγεται ευχάριστα χωρίς ποτέ να κουράζει. Ο συνολικός όγκος του ηχητικού φάσματος βρίσκεται σε πολύ καλά επίπεδα, αποδίδοντας πειστικά τα μεγέθη. Ακόμα καλύτερα είναι τα δυναμικά του MS-8, τα οποία απέσπασαν πολύ θετικά σχόλια.

197.1/270 Ηχητική αξιολόγηση σαν ενισχυτής

Σαν ολοκληρωμένος ενισχυτής όμως δεν κατάφερε να δείξει τον ίδιο, πολύ καλό χαρακτήρα. Εμφανίζεται προβολικός στις μεσαίες και με σχετικούς τονισμούς στις υψηλές συχνότητες, κάνοντας τα "σφυριχτά" σ κάπως επιθετικά. Όργανα όπως το σαξόφωνο, αν και αναπαράγονται σχετικά απαλά, δεν εμφανίζουν καθόλου βάθος και η χοάνη του οργάνου μοιάζει σημαντικά μικρότερη. Το σώμα γενικά δείχνει να απουσιάζει. Οι χαμηλές και μεσοχαμηλές συχνότητες αν και δεν είναι σκληρές, χάνουν σε αρμονικές και σε όγκο που, χωρίς να προβληματίζουν, δημιουργούν ένα αίσθημα έλλειψης αληθοφάνειας.

339.9/370 Συμπέρασμα

JBL MS-8 (eisa awards 2011) Γενικά το άκουσμα του JBL MS-8 σαν ολοκληρωμένος ενισχυτής, επισκιάστηκε από την πολύ καλή απόδοσή του σαν προενισχυτής.
Εμείς, την επιλογή του σαν ενισχυτή θα την χαρακτηρίζαμε σαν μια έξτρα λειτουργία, ή bonus feature αν θέλετε.
Παρόλα αυτά δεν φαίνεται να είναι αυτός ο προορισμός του. Θα πρέπει να συνοδευτεί από αντίστοιχης κλάσης τελικούς ενισχυτές για να μπορέσει να δείξει τα χαρίσματά του. Η βαθμολογία του σαν ολοκληρωμένο ενισχυτή, τον κατατάσσει στην βάση της entry κατηγορίας και πραγματικά αυτό είναι κάτι που δεν του αξίζει μιας και σαν προενισχυτής κατατάσσεται πολύ υψηλότερα. Θα προτείναμε την χρήση του σαν ολοκληρωμένου μόνο σαν λύση ανάγκης, αν δεν υπάρχει η δυνατότητα τοποθέτησης τελικού ενισχυτή.
Αντίθετα, σαν DSP-προενισχυτή τον προτείνουμε ανεπιφύλακτα και είμαστε σίγουροι πως θα καλύψει και τους πολύ απαιτητικούς.
Με λιανική τιμή στα 799€, πιστεύουμε πως θα τον δούμε στο μέλλον σε πολλά αυτοκίνητα.

Ευχαριστούμε την αντιπροσωπεία WaveMotion για την παραχώρηση της δοκιμής του JBL MS-8.

 
  • JBL MS-8 (AUX IN)
  • JBL MS-8 (CD Installation)
  • JBL MS-8 (Remote Control)
  • JBL MS-8 (Remote control)
  • JBL MS-8 (base display)
  • JBL MS-8 (headphones Δημήτρης Γουναρίδης)
  • JBL MS-8 (headphones Νίκος Κωνσταντινίδης)

JBL MS-8 caraudiotest.gr

Πίνακας αξιολόγησης σαν DSP

 
JBL MS-8 Digital Sound Processor
JBL MS-8 (up)
2011-03-28
340
out of 380
27
27
26
25.5
26
26
28
27
28
74.4
25
340
380

Πίνακας αξιολόγησης σαν ενισχυτής

 
JBL MS-8 Digital Sound Processor
JBL MS-8 (up)
2011-03-28
287
out of 370
22.5
23
22.5
21.5
22
18
20.5
23
24
74.4
15.5
287
370
 
Intersound Banner Button
RS nanotechnology
AlfaSound Banner Button
ellicon Banner Button
hxoseikona
KIOKASnet banner Button
CADENCE
 
(C) Car Audio Test - All Rights Reserved
powered by zoglair
page generated in 137ms (23 queries, 13ms)