Back

Χειροποίητος ενισχυτής αυτοκινήτου

Αρκετά χρόνια πριν, το 1996, δοκίμαζα πάνω σε κάποιο HONDA CRX δύο καλής ποιότητας, επώνυμους ενισχυτές αυτοκινήτου και προσπαθούσα να κάνω, από πλευράς ηχητικής απόδοσης, την ορθότερη επιλογή (όπως πάντα βέβαια). Μετά από αρκετές δοκιμές, καταλήξαμε, μαζί με τον ιδιοκτήτη του αυτοκινήτου, στην επιλογή του ενισχυτή που θεωρήσαμε ότι ήταν καλύτερος.

Έχοντας ήδη κάνει την επιλογή μας και ενώ απολαμβάναμε το ηχητικό της αποτέλεσμα, ένας νεαρός, ο οποίος είχε παρακολουθήσει τη διαδικασία των δοκιμών, μας πρότεινε να δοκιμάσουμε τον ενισχυτή που είχε στο αυτοκίνητό του. Και επειδή ο διαθέσιμος χρόνος ήταν άπλετος και η διάθεση για νέες προοπτικές απεριόριστη, ο νεαρός πήγε αμέσως στο αυτοκίνητο και μας έφερε, έναν οπτικά αδιάφορο ενισχυτή, ο οποίος ήταν αρκετά μεγάλου μεγέθους.
Με τον «καινούργιο» ενισχυτή στα χέρια μας και με συνοπτικές διαδικασίες, ξεκινήσαμε τη νέα σύνδεση, ανάψαμε την πηγή και περιμέναμε μάλλον αδιάφοροι (κακώς...) το ηχητικό αποτέλεσμα. Μετά από μερικά δευτερόλεπτα, βρεθήκαμε προ εκπλήξεως, κοιτώντας ο ένας τον άλλο με απορία και συνάμα έκπληξη, αφού ο νέος χειροποίητος όπως αποδείχθηκε τελικά ενισχυτής έπαιζε πολύ καλύτερα από αυτόν που είχαμε επιλέξει! Περάσαμε πολλές ώρες ακούγοντας πολλά και δύσκολα κομμάτια, με τον «νέο» ενισχυτή να δείχνει διαρκώς τα «δόντια» του.

Μετά το τέλος των δοκιμών, ο ιδιοκτήτης του HONDA CRX, όπως ήταν φυσικό, ζήτησε την άμεση τοποθέτηση του χειροποίητου ενισχυτή, αλλά, δυστυχώς για εκείνον, ο συγκεκριμένος ενισχυτής δε χωρούσε κάτω από το κάθισμα του αυτοκινήτου του και επειδή η τελική επιλογή ήταν δική του -με ανάμεικτα συναισθήματα- αποφάσισε εν τέλει την εκ νέου τοποθέτηση του ενισχυτή που είχαμε επιλέξει αρχικά...
Και κάπως έτσι, εκείνη την ημέρα του 1996, είχα κάνει την πρώτη μου γνωριμία με τον κατασκευαστή του χειροποίητου ενισχυτή που μας ενθουσίασε, τον Κώστα Μπέλλο. Με αφορμή τη δοκιμή του ενισχυτή του, καθίσαμε με τον Κώστα μέχρι αργά το βράδυ και συζητήσαμε το πως κατάφερε να κατασκευάσει έναν τόσο καλό ενισχυτή, με επιδόσεις Hi Fi, αλλά και το πώς θα μπορούσε αυτός ο ενισχυτής, ο οποίος είχε απαγορευτικά μεγάλες διαστάσεις για πολλά αυτοκίνητα, να σχεδιαστεί έτσι ώστε να μπορεί να "ενσωματωθεί" σε όλα τα αυτοκίνητα.

Τα χρόνια πέρασαν και οι συγκυρίες μας έκαναν να χαθούμε με τον Κώστα... Ξαναβρεθήκαμε, όμως, εντελώς τυχαία (ακριβώς όπως γνωριστήκαμε) και θυμηθήκαμε τα παλιά!
Εν τω μεταξύ ο Κώστας είχε εξελίξει ακόμα περισσότερο τον ενισχυτή που είχε σταθεί αφορμή για τη γνωριμία μας και έτσι του ζήτησα άμεσα μια νέα ακρόαση. Μετά την ακρόαση της εξελιγμένης αυτής έκδοσης του ενισχυτή, διαπίστωσα ότι ο ήχος του ήταν πράγματι σε αρκετά υψηλό επίπεδο και ζήτησα από τον Κώστα την εκ νέου σχεδίασή του, έτσι ώστε να μικρύνει το σασί και να βελτιωθεί ακόμα περισσότερο ο ήχος, λαμβάνοντας υπόψη βέβαια και το γεγονός ότι ο ανταγωνισμός στον τομέα των ηχητικών συστημάτων ήταν πλέον ιδιαίτερα αυξημένος.

Έτσι, περάσαμε έναν ολόκληρο χρόνο δουλεύοντας με πολύ μεράκι για να επιτύχουμε τελικά το επιθυμητό αποτέλεσμα. Εγώ του ζητούσα διαρκώς την περαιτέρω βελτίωση του ήχου του ενισχυτή κι εκείνος με τη σειρά του έκανε το αδύνατο δυνατό για να ικανοποιεί τις ηχητικές μου απαιτήσεις.

Η αλήθεια είναι ότι έφτασα μάλλον σε σημείο να του ζητάω πάρα πολλά, όπως, παραδείγματος χάριν, "κι άλλο χαμηλό με περισσότερο όγκο", "πιο ανάλαφρα πρίμα, χωρίς να χάνουν σε ποσότητα" κλπ., κλπ.

Μετά από έναν ολόκληρο χρόνο γεμάτο ξενύχτια εγκαταλείψαμε τις δοκιμές και παρόλο που η ξέφρενη αυτή πορεία δεν έχει τέλος, συμφωνήσαμε να σταματήσουμε στο σημείο που είχαμε ήδη φτάσει και να μην εξελίξουμε περαιτέρω τον ενισχυτή, ο οποίος ήταν ήδη σε πολύ υψηλό επίπεδο από πλευράς ηχητικής απόδοσης.
Από τότε και έπειτα ξεκινήσαμε να πηγαίνουμε τακτικά από σπίτι σε σπίτι φίλων και να δοκιμάζουμε τον ενισχυτή μας, συγκρίνοντάς τον με οικιακούς! …και σε λίγες μέρες θα παρουσιάσουμε τη δοκιμή του στο Car Audio Test!

 
CADENCE
Intersound Banner Button
revolution sound Banner Button
AlfaSound Banner Button
ellicon Banner Button
hxoseikona
KIOKASnet banner Button
 
(C) Car Audio Test - All Rights Reserved
powered by zoglair
page generated in 70ms (19 queries, 8ms)